کولانت تراش
نوشته شده توسط : admin

منبع : کولانت تراش

کولانت تراش

کاربردهای کولانت تراش

در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.

همچنین و جود افرودنی هایی نظیر آنتی فوم در روغن آب صابون ، باعث جلوگیری از تشکیل کف در هنگام گردش سیال در ماشین گردیده و با استفاده از مواد آنتی باکتریال به مقدار قابل توجهی ، رشد میکروب ها در داخل مخزن دستگاه قابل کنترل خواهد بود.
از دیگر ویژگی های آب تراش عمر طولانی تر آن نسبت به روغن آب صابون میباشد که در مناطق آب و هوایی مرطوب و شرایط آبهای سخت ، کاربرد بهتری نسبت به روغن های حل شونده دارد.
به طور کلی آنتی باکتریال ماده ای است قلیایی که باعث ازبین بردن باکتری های موجود در آب صابون تراشکاری می شود و جلوی رشد باکتری ها را می گیرد و طول عمر آب صابون تراشکاری یا روغن آب صابون را افزایش می دهد.

مزایای کولانت تراش

خاصیت ممانعت از خوردگی
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت ضد زنگ زدگی
امولسیونی پایدار
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
قابلیت روان کنندگی عالی
خاصیت ضد کف
خاصیت روان کنندگی عالی
خاصیت خنک کنندگی بالا
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )

شرکت صنایع شیمیایی دلفین در سال 1392 با هدف اجرای فرایندهای تولیدی و تامین ملزومات صنعتی در زمینه ماشینکاری فلزات ، تاسیس گردید و با کسب تجربه در این عرصه در سال 1394 تصمیم به تولید روانکارهای صنعتی مورد استفاده در صنعت فلزات را گرفت و با تاسیس مجموعه دلفین شیمی به عنوان زیر مجموعه شرکت بهین ابزار ، به کمک متخصصین شیمی ، موفق به تولید و عرضه محصول روغن Z1 با نام تجاری دلفین و اخذ گواهینامه های فنی ISO گردید. لازم به ذکر است که محصول روغن Z1 که با نام های دیگری ماننده : روغن حل شونده ، آب صابون تراشکاری ، کولانت تراش نیز خوانده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: